Skip to main content
  • MOJEID - POTWIERDZANIE TOŻSAMOŚCI
  • MojeID

    MojeID

    Potwierdź swoją tożsamość online za pomocą usługi mojeID, która pozwala min. na założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu.

    mojeID - bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online jest już dostępne w naszym Banku. Uruchomiliśmy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.

    mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Dzięki mojeID, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.), korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne.

    Aktualną listę usług publicznych znajdziesz TUTAJ
    Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz   TUTAJ

    Dlaczego warto?

    Łatwiejszy dostęp - prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług
    Bezpieczeństwo - masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi
    Użyteczność - korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
    Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne.

    Przydatne informacje

    Możliwości i zastosowanie

    Możliwości oferowane przez mojeID

    • Potwierdzenie tożsamości - w szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.
    • Logowanie do istniejącego konta.
    • Autoryzacja operacji.

    Zastosowanie

    • Usługi publiczne
      • Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu).
      • Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych).
    • e-Commerce
      • Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu).
      • Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy.
    • Energetyka
      • Rejestracja wniosku/formularza.
      • Przedłużenie umowy.
      • Dostęp do portalu klienta.
    • Medycyna
      • Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych.
      • Zakup leków przez internet.
    • Media
      • Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo.
      • Opłacanie abonamentu.
    • Ubezpieczenia
      • Sprzedaż polisy przez internet.
      • Odnowienie polisy (Direct)
    Jak aktywować profil zaufany - mojeID

    1. Należy wejść na stronę https://pz.gov.pl/pz/index.
    2. W prawym górnym rogu należy kliknąć przycisk „zarejestruj się” i wybrać panel „Bank lub inny dostawca tożsamości”.

    1

    2

    3. Następnie należy wybrać ikonę "Banki spółdzielcze/ Grupa BPS" – z prawej dolnej strony ekranu.

    3

    4.  W kolejnym kroku wybieramy "Bank Spółdzielczy w Radzyniu Podlaskim" i klikamy "ZAREJESTRUJ SIĘ".

    4

    5

    5. Zostaniemy przekierowani na stronę logowania https://bsradzyn24.pl

    6

    6. Po zalogowaniu do systemu bankowości elektronicznej, otrzymamy „listę zgód”, które potwierdzamy przyciskiem „POTWIERDZAM” i autoryzujemy za pomocą kodu SMS lub aplikacji mobilnej.

    !! Uważnie sprawdź kompletność i poprawność danych wskazanych poniżej. W przypadku braku niektórych danych lub braku ich poprawności skontaktuj się z placówką Banku. ««lista placówek»»

    7

    8. Potem następuje przekierowanie na stronę Profilu zaufanego, gdzie trzeba wpisać/utworzyć Identyfikator użytkownika, zaznaczyć „Zapoznałem się z przepisami dotyczącymi profilu zaufanego i podpisu zaufanego” – potem klikamy przycisk „Zarejestruj się”.

    9

    W przypadku wystąpienia problemów w trakcie próby rejestracji, prosimy o kontakt z Bankiem.

    Logowanie do Profilu zaufanego przy pomocy Banku

    Jeśli założyłeś już profil zaufany możesz wygodnie logować się do Profilu zaufanego przy użyciu środków dostępu (loginu i hasła) stosowanych w logowaniu  do konta internetowego.

    1. Należy wejść na stronę https://pz.gov.pl/pz/index.

    2. W prawym górnym rogu należy kliknąć przycisk „zaloguj się”

    1

    3. Następnie należy wybrać ikonę "Banki spółdzielcze/ Grupa BPS" – z prawej dolnej strony ekranu.

    1b

    4. W kolejnym kroku wybieramy "Bank Spółdzielczy w Radzyniu Podlaskim" i klikamy "ZALOGUJ SIĘ".

    3a

    5. Zostaniemy przekierowani na stronę logowania https://bsradzyn24.pl

    6

    6. Po zalogowaniu do systemu bankowości elektronicznej, otrzymamy „listę zgód”, które potwierdzamy przyciskiem „POTWIERDZAM” i autoryzujemy za pomocą kodu SMS lub aplikacji mobilnej.

    !! Uważnie sprawdź kompletność i poprawność danych wskazanych poniżej. W przypadku braku niektórych danych lub braku ich poprawności skontaktuj się z placówką Banku. ««lista placówek»»

    7

    W kolejnym kroku zostaniesz przekierowany do Twojego Profilu zaufanego.

    mojeID w pytaniach i odpowiedziach
    1. Co to jest mojeID?
      • mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.
    2. Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?
      • Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.
    3. Jaką mam korzyść z używania mojeID?
      • Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.
        Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
    4. Czy korzystanie z mojeID jest płatne?
      • Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.
    5. Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?
      • Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.