UWAŻAJ NA TELEFONICZNYCH OSZUSTÓW! MOŻESZ STRACIĆ PIENIĄDZE!

Szanowni Państwo!

Ostrzegamy i przypominamy o próbach wyłudzenia danych klientów banków  przez oszustów podszywających się pod pracowników banku, którzy powołując się na względy bezpieczeństwa, nakłaniają klientów do podania poufnych danych do bankowości internetowej oraz zainstalowania na swoich urządzeniach aplikacji do zdalnej weryfikacji. 


Prosimy pamiętać!

  1. Pracownicy Banku Spółdzielczego w Radzyniu Podlaskim nigdy nie wymagają zdalnej instalacji na urządzeniach, z których logują się Państwo do bankowości internetowej, dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.
  2. Pracownicy banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poproszą o podanie haseł dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego).

Pod żadnym pozorem:

  1. Nie wyrażaj zgody na zainstalowanie na urządzeniu aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.
  2. Nie wyłączaj mechanizmów bezpieczeństwa na swoich urządzeniach.
  3. Nie wykonuj żadnych działań, o które prosi Was nieznany nadawca w SMS-ie/wiadomości email, rozmowie itp.: nie otwieraj linków, nie podawaj danych do logowania, kodów autoryzacyjnych, danych karty.

Nieprzestrzeganie tych zaleceń grozi przejęciem kontroli przez oszustów nad aplikacjami bankowymi, a tym samym kontem bankowym.

Jednocześnie przestrzegamy przed wszelkimi wiadomościami (SMS, Messenger, WhatsApp, itp.) od nieznanych osób, podających się za kupujących na portalach sprzedażowych bądź aukcyjnych, w których proszeni są Państwo o kliknięcie w link i podanie danych np. karty lub kodu BLIK.